Звіт міського голови

Микульського Богдана Михайловича

"Про підсумки роботи Дубровицької міської ради та її виконавчого комітету за 2016 рік"

Шановні Дубровичани!

Робота міської ради, виконавчого комітету протягом звітного періоду спрямовувалась на вирішення  основних напрямів забезпечення життєдіяльності та розвитку міста, зокрема: виконання міського бюджету, забезпечення роботи галузей житлово - комунального господарства у сфері надання якісних послуг населенню міста; покращення благоустрою міста (будівництво та ремонт доріг, тротуарів, освітлення вулиць), запровадження енергозберігаючих технологій; належного функціонування дошкільних навчальних закладів, культури, спорту.

Усім нам випало жити та працювати в  час змін. Тож і рік, що минув, був для нас усіх непростим. Нестабільна політична ситуація та затяжна економічна криза ставили під загрозу  стабільне функціонування міського господарства.

Сьогодні разом з Вами хотів би проаналізувати, що вдалося зробити протягом звітного періоду, над вирішенням яких проблем необхідно працювати надалі, які корективи варто вносити. Звітуючи про роботу за 2016 рік, хочу подякувати всім, хто разом з міською владою сумлінно працював над вирішенням поставлених завдань – це  депутати, члени виконкому міської ради,  колективи комунальних підприємств і представники громадськості.

Ми намагалися працювати максимально відкрито, інформуючи дубровиччан про всі свої наміри та ухвалені рішення. Я сподіваюся, що цей звіт стане ще одним важливим інструментом для побудови відкритого діалогу між міської владою, мешканцями міста, інвесторами та іншими зацікавленими сторонами.

Пропоную Вашій увазі підсумки виконання Програми економічного та соціального розвитку міста  за 2016 рік у розрізі галузей.

Організаційна робота

Депутатський корпус Дубровицької міської ради складається із 26 депутатів. У міській раді діє сім депутатських фракцій:

-          фракція «Всеукраїнського об’єднання «Батьківщина»;

-          фракція політичної партії «Воля»;

-          фракція «Блок Петра Порошенка «Солідарність»;

-          фракція Української Народної Партії;

-          фракція Радикальної Партії Олега Ляшка;

-          фракція політичної партії ВО«Свобода»;

-          фракція Народної Партії.

Для детального вивчення, контролю та планування  роботи міська рада сформувала п’ять депутатських комісій, а саме:

-          комісія з питань бюджету, фінансів та податків;

-          комісія з питань земельних відносин та охорони довкілля;

-          комісія з питань житлово-комунального господарства та транспорту;

-          комісія з питань соціально-культурного розвитку, спортивної і молодіжної політики;

-  комісія з питань регламенту, депутатської діяльності, етики і охорони громадського порядку, регуляторної політики.

Основною формою діяльності міської ради є пленарні засідання, які скликаються відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», затвердженого плану  та  Регламенту роботи ради. Проекти рішень які виносяться на сесію  до пленарного засідання публікуються на сайті міської ради. Таким чином, будь-який мешканець міста має змогу ознайомитися з проектами рішень, програм, положень, регуляторних актів та надати свої пропозиції чи зауваження. Після їх прийняття на сесії, рішення розміщуються на веб-сторінці міської ради, а окремі опубліковуються в засобах масової інформації. Таким чином, створені всі умови для прозорості процедури прийняття нормативних документів.

За звітний період проведено 11 сесій міської ради (3 з них позачергові). На яких прийнято 253 сесійних рішень, затвер­джено 15 міських програм спрямованих на покращення економічного, соціального, культурного розвитку міста та його інфраструктури, що дало змогу ефективно використовувати бюджетні кошти.  В 2016 році було також затверджено програму  розвитку міста Дубровиці на 2016-2020 роки. Всього у 2016 році виконавчим комітетом міської ради було заплановано прийняти 2 регуляторних акти, з них прийнято 2, міською радою було заплановано прийняти 8 регуляторних актів, х них прийнято 3.  

Нинішній депутатський корпус є активним та дієвим. За звітний період подано 14 депутатських запитів щодо благоустрою та покращення життєдіяльності міста. Депутати активно виступають на пленарних засіданнях сесій, вносять пропозиції до порядку денного та проектів рішень, обговорюють та відстоюють свої позиції з тих чи інших питань.

З метою вивчення діяльності комунальних підприємств та дошкільних навчальних закладів рішенням сесії міської ради створена тимчасова комісія із залученням депутатів та членів виконавчого комітету. Протягом року комісія здійснила перевірку комунальних підприємств міста: «Ринок», «Будинкоуправління», «Міськводоканал», комунальної служби міста, а також дошкільних навчальних закладів №1, №4, №5. У результаті перевірок комісіями були виявлені як і суттєві недоліки в роботі так і резерви для розвитку підприємств. За результатами роботи комісії, внесені корективи в діяльність підприємств, а також проведені кадрові зміни керівників КП «Міськводоканал» та КП «Ринок». Інформація тимчасової комісії міської ради по перевірці КП «Ринок», у якій були вказані значні порушення, направлена в правоохоронні органи.

Депутати міської ради не стоять осторонь подій, які турбують українців. Ними були прийняті два звернення до Президента України, Верховної Ради України та Кабінету Міністрів України. Перше – щодо зменшення тарифів на газ та електроенергію, друге – щодо неприпустимості проведення  виборів на окупованій частині Донбасу.

На протязі року на пленарних засіданнях ради були заслухані звіти:

-          начальника комунальної служби міста за 2015 рік;

-          керуючого КП «Будинкоуправління» за 2015 рік;

-          начальника КП «Дубровицьке міське бюро технічної інвентаризації» за 2015 рік;

-          директора КП «Міськводоканал» за 10 місяців 2016 року;

-          завідувачів ДНЗ №1, №4, №5 за використання коштів виділених міською радою протягом 2015 року та 9 місяців 2016 року;

-          керівника громадського формування з охорони громадського порядку.

-  заступника начальника Дубровицького відділення поліції Сидоришина О.Й. про роботу правоохоронних органів по дотриманню правопорядку і попередженню правопорушень на території міста у 2015 році та за 9 місяців 2016 року.

Поточне управління міським господарством здійснює виконавчий комітет Дубровицької міської ради. До складу виконавчого комітету обрано 17  осіб.   

Аналізуючи роботу виконавчого комітету  за 2016 рік, хочу відмітити, що за звітний період було забезпечено належне виконання власних та делегованих повноважень.

В 2016 році проведено 15 засідань, прийнято 177 рішень, які перебувають на постійному контролі у мене особисто, заступника, начальників відділів та завідуючої сектором.

          У звітному періоді видано 200 розпоряджень міського голови з різних питань забезпечення життєдіяльності міста, проведення культурно-масових заходів та інших питань.

Протягом року забезпечувався збалансований економічний та соціальний розвиток міста.

У 2016 році  до міської ради всього надійшло 852 звернення з них:

- на особистому прийомі міського голови - 106 громадянин,  що на 40 звернень більше, в порівнянні з аналогічним періодом минулого року;

- отримано поштою 746 звернень, що на 222  більше, ніж у 2015 році.

В тому числі зареєстровано 39 колективних  звернень під якими поставили підписи 378 громадян.

За результатами розгляду звернень - 462 вирішено позитивно, 193 дано роз’яснення  згідно з чинним законодавством, 197 знаходяться на контролі.

Всі звернення, що надійшли у  2016 році були розглянуті виконавцями в терміни, визначені     чинним   законодавством. Таким чином, одним з основних завдань виконкому міської ради залишається своєчасне реагування на проблемні питання, порушені у зверненнях громадян, виявлення причин, що породжують їх надходження, усунення наявних порушень і недоліків із заявлених питань.  

Злагоджена,  конструктивна  робота  депутатського корпусу та виконавчого комітету  сприяла реалізації плану благоустрою та розвитку міста.  

 

Виконання повноважень в  галузі бюджету, фінансів і цін

Запорука успішного розвитку міста - наповнений бюджет. Зупинюся на основних цифрах, які наочно характеризують стан справ.  

На протязі 2016 року  до міського бюджету надійшло власних доходів в сумі 12 426,9 тис. грн., або становить 113,4 % до затверджених річних планових  призначень , що на 4 793,5 тис. грн.  більше від надходжень за  2015 рік.

До  загального фонду міського бюджету за 2016 р. надійшло коштів з урахуванням міжбюджетних трансфертів на суму  17 121,5 тис. грн., що становить 105,6 % до планових призначень, або більше на 911,0 тис. грн. З них власні доходи, без врахування міжбюджетних трансфертів складають  10 410,5 тис. грн., або 109,6 відсотків до плану, понадпланове надходження коштів становить 911,0 тис. грн. За звітний період надійшло міжбюджетних трансфертів в сумі 6 710,9 тис. грн., або 100,0 відсотків до плану, з них:

-          інша додаткова дотація – 5 984,9 тис. грн. на дошкільні заклади освіти;

-          субвенція з районного бюджету – 55,0 тис. грн., на поточний ремонт доріг міста;

-          субвенція з державного бюджету – 671,0 тис. грн., з них 471,0 тис.грн. на реконструкцію та капітальний ремонт ДНЗ, а 200,0 тис. грн. на придбання ігрових майданчиків.

Основним  бюджетоутворюючим  платежем є акцизний податок з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, обсяг якого в загальній сумі надходжень  складає 42 %, або 4 340,0 тис. грн.,  який порівняно з 2015 роком збільшився на 546,1 тис. грн. 

До спеціального  фонду бюджету міста надійшло 2 016,4 тис. грн., що становить майже 138,2% до затверджених річних бюджетних призначень.

Своєчасно проводилась виплата заробітної плати  працівникам  бюджетної сфери, сплачувались нарахування за енергоносії,  у повному обсязі здійснювались виплати соціального характеру такі як: надання матеріальної допомоги незахищеним верствам населення, фінансування програм громадського формування,  фізичної культури та спорту, культурно мистецької програми та програми житлово – комунального господарства. 

В загальних видатках бюджету до затверджених річних бюджетних призначень міського бюджету  видатки на фінансування установ та закладів дошкільної освіти склали - 67,5 %, ЖКГ –  31,2 %, інші програми – 1,3%. 

У 2016 році проведено робіт по капітальних видатках за рахунок коштів бюджету розвитку в сумі 5 024,6 тис. грн., та надано капітальні трансферти на поповнення статутного фонду комунальних підприємств: КП «Будинкоуправління» - 195,2 тис.грн. та КП «Міськводоканал» - 1 483,7 тис. грн., також направлено на придбання основних засобів для ДНЗ міста – 69,2 тис. грн.

На утримання комунального господарства (КСМ) із загального  фонду спрямовано 2 908,3 тис. грн., або на 828,7 тис. грн.  більше, ніж в минулому році. За рахунок цих коштів виконані роботи по  благоустрою міста.

Як міський голова  особливу увагу звертаю на реальність  формування  бюджету та контроль за його виконанням.

           

Комунальна служба міста

Комунальна служба міста є структурним підрозділом міської ради, безпосередньо підпорядкована їй і діє від імені Дубровицької міської ради.

Належний санітарний стан і благоустрій міста визначає рівень комфортності проживання в ньому, є одним з основних критеріїв успішної діяльності міської влади. За цю ланку роботи відповідає Комунальна служба міста. Поряд з цим, вона виконує і інші функції, пов’язані з життям міста: забезпечує організаційно-громадські заходи, які проводяться у місті, надає допомогу при похованні та утримує кладовища, проводить заходи щодо попередження екологічно негативних явищ, розповсюджень інфекційних хвороб. При цьому знаходиться в постійній готовності до ліквідації надзвичайних ситуацій і стихійного лиха на території міста.

Для якісного і оперативного виконання своїх функцій Комунальна служба має бути забезпечена відповідними матеріальними та фінансовими ресурсами.

Комунальна служба має в наявності 14 одиниць техніки, з них 7 автомобілів, вік експлуатації яких становить більше 25 років та 5 тракторів такого ж віку. Транспорт дуже старий, тому на запасні частини у минулому році було витрачено 69,4 тис.грн.

Принагідно відмітити що в 2016 році, вперше за 25 років був поновлений машино-тракторний парк підприємства двома новими тракторами із відповідним обладнанням до них.

Зокрема були придбані трактор  БЕЛАРУС-82.1 за ціною 470 тис.грн., лопату-відвал за 34,9  тис.грн.,  скреп-ніж за 30,0 тис.грн., мінітрактор SH-404-2  вартістю 190 тис.грн., снігоочисну лопату за 8,0 тис.грн., підмітальну щітку за 32,4 тис.грн., віброплиту вартістю 25,7 тис.грн., ранцеву повітродувку за 9,9 тис.грн, зварювальний генератор за 31,4 тис.грн., насос водяний з редуктором до поливо-мийної машини за ціною 29,0 тис.грн. Трактори з комплектом навісного обладнання використовуються у догляді за дорогами і тротуарами у місті: літом забезпечується їх очищення від піску та сміття, а зимою від снігових заносів. За допомогою  віброплити і ранцевої повітродувки виконується ямковий ремонт доріг і влаштування бруківки при будівництві тротуарів. Фінансування придбаних засобів проведено з міського бюджету. Загальний обсяг фінансування Комунальної служби міста у в 2016  році склав 3992,3 тис.грн.

Громада може оцінити зусилля міської влади по забезпеченню безпеки дорожнього руху на вулицях міста. Загальна протяжність вулиць міста 49,8 км, що потребує значних зусиль та коштів для їх утримання. 

Перш за все, були ліквідовані вибоїни в асфальтовому покритті вулиць міста: Воробинська (188,1 кв.м), Миру (75,8 кв.м), Шевченка (32,5 кв.м), Макарівська (31,8 кв.м), Володимирська (66,7  кв.м), Березова (6,5 кв.м), 8-го Березня (45,8 кв.м), Нова (77,5 кв.м), Набережна (65,8 кв.м), Крива (10 кв.м). Підрядником цих робіт виступало підприємство «Філія Дубровицький райавтодор». Крім цього, з асфальтобетону було влаштовано водоуловлювачі (27,5 кв.м) для недопущення стоку дощових вод на вулиці Колодязьна та Набережна. Загалом на ці роботи було використано 73,4 т асфальту вартістю 91,9 тис.грн., в тому числі 10,0 тис.грн. благодійної допомоги.  Підряднику за виконані роботи було перераховано 107,3 тис.грн.

Ремонт дрібних пошкоджень в асфальтовому покритті вулиць проводився спеціальною автомобільною установкою для нанесення бітумної емульсії. Було відремонтовано вулиці Миру, Воробинська, Шевченка, Березова, Макарівська, Артеменка, Шкільна, Вокзальна, Гагаріна, Залізнична, Володимирська загальною площею 2009 кв.м. Виконавцю робіт, фірмі «Дормакс», було перераховано 436,3 тис. грн.

Не залишаються поза увагою і біло щебеневі міські дороги. За допомогою підсипки щебенем фракції 0-40 відремонтовано вулиці Гаражна, Тиха, Перемоги. Влаштований біло-щебеневий проїзд між вулицями Глиняна та Цегельна та пішохідний прохід на початку вулиці Володимирській. З метою укріплення дорожнього полотна підсипані вулиці Володимирська та Бориса Шведа. Прогрейдовані вулиці Комунальна, Дружби, пров. Березовий, Молодіжна. Упорядковано білощебеневим покриттям вул. Підлісна, жителі якої закупили відповідний щебеневий матеріал за власні кошти. Облаштована білощебенева стоянка для автомобілів на території ВАТ «Райагрохім». Загалом на ці роботи витрачено 65,4 тис.грн.

Разом з цим доопрацьована дорожньо-інформативна складова безпеки руху автотранспорту у місті. Закуплено та встановлено 15 дорожніх знаків та нанесено дорожну розмітку (пішохідний перехід) на 42 ділянках вулиць, з них в 6 нових місцях, а також 4 стоп-лінії. На ці роботи було використано 22,7 тис. грн. Додатково закуплено 5 комплектів пристроїв примусового зниження швидкості дорожньо-транспортної техніки (так звані «лежачі поліцейські») з відповідними дорожніми знаками на суму 28,3 тис.грн..

Восени 2016 року з районного бюджету виділено субвенцію в сумі 55 тис.грн. на поточний ремонт вулиці Залізничної, а саме, ділянки шляхопроводу через залізницю. Освоєнням цих коштів займалася Комунальна служба міста. Були проведені роботи по ямковому ремонту дорожнього покриття спеціальним автомобілем вартістю 25,3 тис.грн., на 25 тис грн. закуплено  228 м.п. металевого тросу для влаштування відбійників. Залишок коштів використаний на матеріали при ремонті узбіччя дороги.

В ході підготовки до осінньо-зимової експлуатації доріг було заготовлено більше 500т піску, 20т технічної солі та 60т відсіву.

В складовій благоустрою, Комунальна служба працювала в напрямі організації і забезпечення робіт по вкладанню бруківки та у належному виконанні звичайної повсякденної роботи по догляду та утриманню території міста. В центральній частині міста замінено бордюри  біля будинків по вул. Миру, 10 та 18. На  майдані Злагоди, у сквері № 2, по вулицях 1000-ліття Дубровиці, Макарівській (біля Дубровицького НВК) та Воробинській (біля готелю та міської ради) влаштовані нові тротуарні доріжки, які викладені бруківкою з новими  бордюрами, а це 2193  м. кв. бруківки  та  1238 м.п. бордюрів. На ці матеріали було витрачено 232,2 тис.грн.

Благоустрій не можна уявити без вуличного освітлення, яке обслуговується КСМ.  Освітлення в місті забезпечується 547 світильниками з протяжністю повітряних ліній електропередач біля 40 км. На протязі 2016 року кількість електроточок по діючих лініях освітлення збільшилась по вулицях: У. та А.Гольшанських, Володимирська, Комунальна, Нова, Горинська, Перемоги, Б.Шведа, Вокзальна, Залізнична, Шевченка, Гагаріна, Польова, Будівельна, Миру, Спортивна, Колодязна, Ювілейна, у провулках Комунальний та Березовий. 

У минулому 2016 році використання електроенергії на вуличне освітлення в порівнянні з 2015 роком зменшилось на 16% або на 25,7 тис.кВт (з 163,4 тис. кВт у 2015 році до 137,7 тис.кВт у 2016 р.), за рахунок переходу на використання світлодіодних  ламп. Прикро, що бюджет міста не відчув економії, а навпаки, у 2016 році збільшилась плата за використання електроенергії для освітлення міста, у звязку із збільшенням коефіцієнта за нічний тариф з 0,25 до 0,6 та подорожчанням електроенергії.

Але, тим не менш, робота по розширенню мережі освітлення міста продовжується. Виготовлений проект та отримані технічні умови на будівництво ліній вуличного освітлення  провулку і вулиці Грушевського, вулиць Камінського, Воробинської, Володимирської. Розпочались роботи по реалізації проекту освітлення вулиць Медична, Хмелева, Харпака. Всього за рік, комунальною службою міста в напрямі розвитку вуличного освітлення було використано 97,9 тис.грн.

Чисте довкілля є дуже важливим для комфортного життя містян і гостей міста. Найвищу відповідальність за це несе саме Комунальна служба міста, а це значний пласт роботи. Протягом року проводилась санітарна очистка від твердих побутових відходів, обсяг яких склав 110 тон. Сміття постійно прибирається та вивозиться з центральних вулиць міста, скверів у центрі міста та біля костелу, а також у сквері на перехресті вулиць Грушевського  і Артеменка. Періодично при потребі проводиться видалення порослі на доріжках і бордюрах міста, два рази на рік проводилась побілка бордюр. Також утримуються два міських кладовища. Зроблений косметичний ремонт Меморіального комплексу на кладовищі №1 на суму 0,9 тис.грн., продовжено огорожу на кладовищі № 2, де на матеріали було використано 56,9 тис.грн. Працівниками служби проводиться догляд, ремонт та фарбування фонтану, сцени та дитячого майданчика у місті, на що було витрачено 2,8 тис.грн. Проведено водопровід та електроенергію до фонтану біля костелу, на що було витрачено 0,5 тис.грн. Всього площа постійного прибирання та утримання двірниками Комунальної служби міста, яких є 4, становить біля 12 га. У вихідні та святкові дні двірники теж працюють за відповідним графіком чергувань. Крім цього за двірниками закріплені всі автобусні зупинки на території міста. До речі, протягом року Комунальною службою був проведений косметичний ремонт автобусних зупинок по вул. Артеменка, Шкільна, Грушевського, Миру, Нова, Шевченка, Вокзальна, задля чого було використано 1,3 тис. грн. для придбання  необхідних ремонтних матеріалів. Зроблено ремонт пішохідного тротуарного містка по вул. Миру, 59.

Серед інших робіт, обов’язковим є косіння трави у скверах, кладовищах, узбіччі доріг по вул.Миру, Шевченка, Воробинська, Макарівська, Вокзальна, канав по вул.Березова та вул. Крива.

Озеленення і догляд за зеленими насадженнями у місті також знаходиться в обов’язках Комунальної служби. У 2016  році висаджено 200 дерев та кущів. Завезено чорнозем та перегній і підживлено усі квітники міста. Висівались квіти на клумбах, проводилась прополка, поливання, тощо. Проведено обрізання кущів та дикоросів по вул. Вокзальна, формування крон дерев по вул. Воробинська, Шевченка, Нова, Миру. Зрізано 16 аварійних дерев, в тому числі 6 дерев на кладовищі.

До літнього купального сезону, крім традиційного прибирання, службою були проведені роботи по благоустрою міського пляжу (біля мосту): побудовано нову роздягалку, відремонтовано та встановлено нові лави та столи, ящики для сміття, облаштовано поля для пляжного волейболу та футболу, завезено пісок. Витратні матеріали на ці роботи коштували 1,5 тис. грн. .

Все вищевказані роботи виконуються колективом служби з штатним розписом  22,5  працівники, а саме: керівник, бухгалтер, майстер по благоустрою, механік, два водії, чотири тракториста, два електрики, чотири двірника, три вантажники, доглядач сміттєзвалища, доглядач кладовища і сторож. На літній період, тимчасово приймаються два рятувальники на міський пляж та квітникарка.

 

КП «Будинкоуправління»

КП «Будинкоуправління» здійснює свою діяльність відповідно до Статуту.

            Основними видами діяльності підприємства є утримання будинків, споруд та прибудинкових територій, вивезення  і захоронення твердих побутових відходів.

            На балансі підприємства перебуває 56 будинків. Рішеннями виконавчого комітету Дубровицької міської ради від 21.02.2013р. №28 та 26.07.2013р. №92 затверджено тариф на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій для 47 будинків (по кожному будинку окремо), яким підприємство надає послуги.

У 2016 році по статті «технічне обслуговування та поточний ремонт                 внутрішньобудинкових систем водопостачання та водовідведення» замінено 263м/пог. внутрішньобудинкових водопроводів (із них утеплено 206м/пог.) та 36м/пог. внутрішньобудинкових  мереж каналізації; влаштовано станцію підкачування води в будинку №10 по вул. Миру.

По статті «поточний ремонт» виготовлено та встановлено 16 вхідних металевих дверей у під’їздах та 3 дверей входу у підвал; 5 люків виходу на горище; проведено поточний ремонт м’якої покрівлі – 145м².

Коштом міського бюджету проведено капітальний ремонт житлового будинку (покрівлі) буд. № 24 по вул. Артеменка. Вартість виконання робіт становить 337,790 тис.грн.

Проведено поточний ремонт у під’їздах 7 будинків.

Виготовлено та встановлено дерев’яну альтанку на прибудинковій території будинку № 60 по вул. Шевченка.

По статті «освітлення місць загального користування» встановлено 9 приладів регулювання світла, 1 трансформатор пониження напруги, замінено 11 лічильників обліку електроенергії.

За 2016 рік витрати по наданню вищевказаних послуг становлять  1352,2 тис.грн., доходи – 1289,1 тис.грн.,  збитки  становлять  63,1 тис.грн. Оплата за послуги з утримання будинків, споруд  та прибудинкових територій в 2016 році – 100,3%.

Рішенням сесії Дубровицької міської ради від 05.12.2013р. №791                                     КП «Будинкоуправління» визначено виконавцем послуг з вивезення твердих побутових відходів на території м. Дубровиця.

            На території міста встановлено 153 контейнери для збору твердих побутових відходів.

            КП «Будинкоуправління» надає послуги  наступним групам споживачів, а саме: мешканцям багатоповерхових будинків за планово-подвірною схемою збору твердих побутових відходів; мешканцям приватного житлового фонду за планово-подвірною та планово-поквартирною схемами; юридичним та фізичним особам-підприємцям.

            Проводиться робота по укладанню договорів про надання послуг з вивезення  твердих побутових відходів з мешканцями приватного житлового фонду. Станом на 01.01.2017 р. укладено 1528 договорів, що становить 65% від кількості будинків у місті. У 2016 році підписано нових 1102 договори. Витрати  з надання послуг  по вивезенню та захороненню твердих побутових відходів  за  рік  становлять  836,1 тис.грн.,  доходи – 705,7 тис.грн., збитки – 130,4 тис.грн. Оплата за послуги з вивезення та захоронення  твердих побутових відходів становить – 89,1%.

          Фінансовим планом  підприємства на 2016 рік передбачались збитки за  послуги у розмірі 585,8 тис. грн. Але завдяки іншим видам діяльності, які передбачені статутом, КП «Будинкоуправління» завершило фінансовий рік з прибутком  3,1 тис. грн.

            КП «Будинкоуправління» за рік сплатило податків і зборів на суму 1036,0 тис.грн, а саме:

-          ПДВ –  404,5 тис.грн.;

-          ЄСВ –  311,9 тис.грн.;

-          ПДФО -113,3 тис.грн.;

-          військовий збір – 19,7 тис.грн.;

-          податок на нерухомість  – 26,5 тис.грн.;

-          екологічний податок – 160,1 тис.грн.

Оплата за послуги в цілому по підприємству за 2016 рік становить – 95,3 %.

          Станом на 01.01.2017 р. заборгованості по сплаті податків та виплаті заробітної плати немає. Дебіторська заборгованість за надані послуги  становить 392,3 тис. грн.

          У 2016 році за кошти виділені з місцевого бюджету придбані основні засоби на суму 95,2 тис. грн., а саме 11 контейнерів оцинкованих для збору твердих побутових відходів, комп’ютер із комплектуючими та системний блок, а також проведена реконструкція складу-майстерні  на суму 100 тис.грн.

         У зв’язку із збільшенням вартості основних складових тарифу із вивезення та захоронення ТПВ, а саме: мінімальна заробітна плата – 84%, паливо-мастильні матеріали – 102% та запчастини – 95%, підприємство розробляє та подає на розгляд виконкому міської ради нові тарифи на послугу.

         Для більш якісного надання послуг з утримання будинків і прибудинкової території потрібно переглянути структуру тарифу, адже вартість основних його складових також значно зросли: електроенергія – 186%, паливо-мастильні матеріали – 100,5% та мінімальна заробітна плата – 57%.

        У зв’язку із великим зносом основних засобів і збільшенням отримувачів послуги з вивезення та захоронення ТПВ, є потреба у придбанні ще одного спецавтомобіля сміттєвоза, а для вивезення великогабаритного сміття – трактора.

КП «Міськводоканал»

КП «Міськводоканал» надає послуги  по водопостачанню 3750 абонентам, в тому числі 169 юридичним особам, та -1702 абонентам послуги по водовідведенню і додаткові послуги з вивезення рідких побутових відходів по заявках громадян і організацій.

Підприємство обслуговує 72 км водопровідних,  33,7 км каналізаційних мереж, 12 свердловин та шість  насосних станцій. Має на балансі комплекс споруд водозабору та комплекс споруд по очистці каналізаційних стоків.

Всього надано послуг за  2016 рік на суму 3 млн.367, 4 тис. грн. (в т.ч. ПДВ), що на 650 тис. грн. більше в порівнянні за такий же період минулого року.

В 2016 році для нормального функціонування підприємства та ремонту системи водопостачання та водовідведення міська рада виділила -2млн. 920049 тис. грн., зокрема:

- 1 млн.483,7  тис. грн. на поповнення Статутного фонду для придбання основних засобів  КП «Міськводоканал»  (екскаватор МТЗ - 799,0 тис. грн.,  автомобіль – 441,3 тис.,  насоси для КНС – 40,0 тис. грн., насос  – 56,9 тис. грн., насос на КНСЗ - 15,8 тис. грн., щит управління для свердловини № 1,2 - 18,3 тис. грн., магнітний пускач - 10,0 тис. грн.,  водолічильник на водозабір - 47,8 тис. грн., насосний агрегат на ГКНС – 6,5 тис. грн., комп'ютер - 9,0 тис. грн., насос на КНС № 3 – 39,1 тис. грн.);

- 907 тис. грн.  відшкодовано  різниці цін в тарифах. Завдяки чому тарифи на воду та водовідведення до сьогодні залишаються незмінними.

- 308 649 тис. грн. виділено на проведення капітальних ремонтів міських водопроводів.

В 2016 році замінено 400 метрів 200мм труби  на найбільш проблемній ділянці водогону, що від вул. Артеменка 32б до котельні КП «Комуненергія». На даній ділянці водогону  траплялося до трьох аварійних поривів щотижня. Тому мешканці буд. 24, по вул. Артеменка, часто залишалися без води. Проведено капітальний ремонт водопроводу по вулиці Артеменка та прокладено  трубу  від водопроводу, що живить будинок №26, до  будинку №24.   Замінено 120 погонних метрів труби по вул. Грушевського та з’єднано  з лінією, яка подає воду з центральної частини міста по вул. Грушевського до двоповерхових будинків.  В результаті  вирішено проблему низького тиску в водопроводі по якому подається вода в будинки  по  вулицях Шкільній і Грушевського та підвищено тиск в центральній частині міста. Загалом замінено 570 м.п. труб діаметром 110 мм.

191,9 тис. грн. виділено на  прокладання  нової каналізаційної лінії по вул. Грушевського-Нова,  які були освоєні в листопаді місяці 2016 року;

28,8 тис. грн. виділені на проведення капітального ремонту зовнішньої каналізаційної мережі по вул. Нагорянській, що покращило водовідведення від багатоквартирних будинків.

Для модернізації та розвитку системи водопостачання і водовідведення та покращення обслуговування мешканців міста та інших споживачів міською радою виділені  кошти на проведення проектних робіт по відновленню свердловини №8 по вул. Вокзальна,  виготовлення проектно-кошторисної документації на каналізаційну лінію за маршрутом вулиця Шеченка,86 – ЗОШ №1– вул. Перемоги, а також каналізування будинку Артеменко 30в –до Артеменко 30а.

КП «Дубровицьке міське бюро технічної інвентаризації»

Комунальне підприємство виконує роботи з проведення технічної інвентаризації з оформленням технічного паспорту на нерухомість, оформляє право власності та надає інші послуги, які пов’язані з об’єктами нерухомості.

За 2016 рік КП «Дубровицьке МБТІ» надало послуги на 371 замовлення. Дохід від діяльності підприємства становить 189,577 тис.грн. На оплату праці працівників підприємства витрачено 134,752 тис.грн. Єдиного соціального внеску перераховано 30189,75 грн. На сплату прибуткового податку з громадян до місцевого бюджету перераховано 25,216 тис. грн. До міського бюджету сплачено частину чистого прибутку в сумі 0,55 тис.грн.

Підприємство Готель «Дружба»

Основним видом діяльності  підприємства готель «Дружба» є надання  послуг  з тимчасового проживання громадян.  Готель одночасно здає в орендне користування  422 м.кв. площ. Середньомісячна  завантаженість  номерного фонду  за звітний період становить 45%.  Середньодобова завантаженість  складає 16 ліжко-місць. Всього було надано для проживання 5969 ліжко/місць.

Всього у 2016 році  надано послуги 3243  громадянам, з яких 181 іноземці.

Номерний фонд  готелю складається з 19 номерів  на 44  ліжко/місць.

Всього на підприємстві задіяні 14 працівників обслуговуючого персоналу та 2 працівники адмінперсоналу.                                                                                                                                                                                                                                                                    

            За звітний  період 2016 року підприємством  отримано дохід в сумі 866,0 тис. грн., що на 26,8 тис.грн. більше 2015 року, а саме від:

  1. надання приміщень для тимчасового проживання громадянам - 555,0 тис. грн.,  що 1,9 тис. грн. менше ніж 2015 року;
  2. здача в оренду приміщень - 278,5 тис. грн.,  що на 30,6 тис. грн. більше ніж 2015 рці;
  3.  інших операційних доходів  отримали 32,5 тис.грн., що на 5,7 менше 2015 року ;

Витрати  за звітний період становлять 889,7 тис. грн., що на 76,8 тис. грн. більше ніж в 2015 році. Основною складовою росту витрат  є: збільшення об’єму ремонтно-будівельних робіт, підвищення тарифів на електроенергію,  та  ріст заробітної плати працівників. 

По фінансових результатах підприємство отримало збиток 23,7 тис. грн.

            Середня заробітна плата, в цілому, по підприємству становить 2553 грн..

За 2016 рік підприємством за власні кошти придбано матеріалів на суму 169,8 тис. грн.,  які використані на виконані роботи, а саме:

- на санітарно-технічні роботи на суму -  12,6 тис. грн.;

- на ремонт електричних мереж і обладнання  на суму – 6,9 тис. грн.;

- на виконання ремонтно-будівельних робіт на суму  - 65,5 тис. грн.;

- на матеріали на  утримання приміщень  для надання основних готельних послуг- 72,3  тис.грн.

- на інформаційно – технічне забезпечення  на суму –12,5 тис. грн.

Станом на 01.01.2017р.:

 - дебіторська заборгованість становить 48,4 тис. грн.;

- кредиторська заборгованість 33,7 тис.грн. ;

Для  комфортного проживання  клієнтів та отримання кращих результатів роботи підприємства необхідно обладнати ефективну систему опалення будівлі, проводити  оновлення застарілого обладнання в кімнатах для проживання та в місцях загального користування.

Всі роботи по покращенню матеріальної  бази плануються і виконуються по факту   наявності фінансових можливостей підприємства.  

КП «Ринок»

Завданням підприємства є надання послуг щодо забезпечення належних умов для здійснення продажу продовольчих і непродовольчих товарів на ринковій і приринковій території.   Дані послуги і складають дохідну частину підприємства.

Середньооблікова кількість працівників – 9 осіб, з них штатних працівників - 4, за договором цивільно - правового характеру – 5.

З  18 лютого 2016 року підприємство очолює директор Лосік Юрій Євгенійович.

За 12 місяців 2016 року дохід підприємства склав 992,4 тис.грн., що на 263,4 тис. грн.. більше ніж в 2015 році.

Собівартість реалізованих послуг КП «Ринок» у звітному періоді становила 715,4 тис.грн., у т.ч. заробітна плата – 299,9 тис.грн., послуги електропостачання - 49,0 тис. грн., водопостачання та асенізація -2,2 тис. грн., вивезення сміття та прибирання території – 23,9 тис. грн., послуги зв’язку - 2,1  тис. грн., банківські послуги – 3,2 тис. грн., ремонтні роботи –29,1 тис. грн., облаштування  території – 18,0 тис. грн.; чистка снігу –18,8 тис. грн., обслуговування державними аварійно-рятувальними службами – 7,8 тис.грн, санітарні змиви – 0,9 тис.грн., та інші послуги – 42,0 тис.грн..

За підсумками фінансово-господарської діяльності за 12 місяців 2016 року, підприємство отримало чистий прибуток -  235,2 тис. грн.

За рік підприємство перерахувало – 271,5 тис.грн. податків до бюджетів усіх рівнів, в тому числі:

-  до місцевого бюджету – 170,2 тис. грн.. з них: земельний податок – 113,5 тис.грн., податок на майно – 15,1 тис.грн., частина чистого прибутку – 11,3 тис.грн., податок на прибуток – 30,3 тис.грн.

 - до державного бюджету перераховано – 101,3 тис.грн., з  них, ЄСВ –48,2 тис.грн., прибутковий податок –48,9 тис.грн. та військовий збір – 4,2  тис.грн.

У 2016 році, за рахунок коштів, отриманих від доходу підприємства,  господарським способом були проведенні ремонтні роботи адміністративного приміщення, мясного павільйону, окультурення та благоустрій території ринку.

Виконання повноважень у сфері   регулювання  земельних відносин та охорони навколишнього  середовища

Традиційно, одним із важливих питань в діяльності міської ради залишаються питання земельних відносин, як в обліку землі, так і по встановленню та справлянню платежів за землю. 

Протягом звітного періоду на сесіях міської ради розглянуто 168питань із врегулювання земельних відносин. Всього сектором містобудування, архітектури та земельних відносин міської ради було  підготовлено 191 проект рішень, зокрема :

-  85 – дозвіл на розробку проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність громадян;

- 4 – про надання дозволів громадянам на розробку технічної документації із землеустрою щодо  (відновлення) меж присадибних земельних ділянок (індивідуальна забудова);

- 70 – про затвердження проектів із землеустрою щодо відведення земельних ділянок для обслуговування житлових будинків, господарських будівель і споруд, ведення особистого селянського господарства та передачу їх безоплатно в приватну власність громадянам міста;

- 32– про затвердження технічних документацій  та передачу у власність земельних ділянок. 

З метою ефективного використання земельного фонду, залученням додаткових коштів в  бюджет, міською радою затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок на право оренди  через продаж на аукціоні, зокрема - 0,10 га для будівництва та обслуговування об’єкту торгівлі  по вул. Вокзальній,  та  - 0,90 га розроблено проекту землеустрою  на земельну ділянку, яка буде виставлена на земельні торги для будівництва багатоквартирного житлового будинку  по вул. Артеменка .

Власникам об’єктів нерухомого майна рішенням сесії міської ради продано 19 земельних ділянок не сільськогосподарського  призначення,  на яких знаходяться дані об’єкти на суму- 1245,7 тис. грн..

            Нагальною проблемою є дефіцит вільних земель у місті. З метою  часткового вирішення даного питання  рішенням сесії міської ради від 23 грудня 2016 року № 312 затверджено «Програму регулювання земельних відносин  на території Дубровицької міської ради», якою передбачено проведення інвентаризації вільних земель територій промислових об'єктів, загального користування, та земель які не використовуються або використовуються нераціонально.

           З метою прозорого розподілу земель, запобіганню зловживань на місцевому ринку земелі рішенням сесії від 24.06.2016р. №173 затверджено «Положення про порядок надання земельних ділянок громадянам для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд» та створена громадська комісія  по розподілу земельних ділянок комунальної власності.

Особлива увага  приділяється питанню виділення земельних ділянок громадянам, які мають статус   учасників бойових дій.

На засіданні громадської комісії затверджено черговість отримання земельних ділянок для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд  в межах міста.

Комісія запропонувала  громадянам, відповідно до черговості, земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства  по вул. Володимирській. На підставі пропозиції комісії, рішенням сесії міської ради надано дозвіл на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок у власність  12  учасникам АТО.

Станом на 31.12.2016 року   сектором містобудування, архітектури та земельних відносин міської ради взято на облік 193 громадян, які мають статус   учасників бойових дій та мають бажання отримати земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва в межах міста.

Всього  міською радою зарезервовано   для  надання земельних ділянок учасникам бойових дій і іншим громадянам  площею  10,338 га  в районі південної частини міста, та  площею  5,0 га  в районі «Льонозаводу» (вул. Володимирська).

Наше місто - це адміністративний, культурний та господарський центр. Міська рада  активно співпрацює із суб’єктами підприємницької діяльності щодо залучення коштів у розвиток інфраструктури  міста. 

В 2016 році  вирішено питання щодо   розміщення тимчасової споруди з облаштуванням зупинки «Старий банк», що по вул. Миру.  Результатом такої співпраці стала як підтримка малого бізнесу так і  створення комфортних умов для пасажирів громадського транспорту.  Будемо і надалі працювати в цьому напрямі.

Виконання повноважень в сфері освіти, культури, фізкультури і спорту

Стан  дошкільної освіти:

Міська рада приділяє значну увагу  дошкільному вихованню дітей. 

На функціонування  дошкільної освіти в 2016 році було виділено всього -7 млн. 105 тис. 400 грн., із них:

- з районного  бюджету отримано дотацію в сумі - 5 млн. 984 тис. 960 грн. ;

-  з міського бюджету  - 1 млн. 120 тис. 440 грн.;

Тепер проаналізуємо утримання кожного дошкільного навчального закладу окремо.

В  ДНЗ №1 «Теремок»:працює 7 груп виховується 150 дітей при нормі 95.

  В закладі працює 40 чоловік, із них 19 педпрацівників та 21 – обслуговуючий персонал.

У 2016 році на утримання та розвиток бази дошкільного закладу виділено -533,6 тис.

 грн., із них:

- на утеплення фасаду будівлі (реконструкція) на суму 299,9 тис. грн.;

-  на капітальний ремонт приміщень на суму 100,3 тис. грн..

- з поточних видатків проведено облаштування території закладу новою огорожою,

  укладення бруківки  та асфальтування доріжки на суму –  77,8 тис. грн..;

- придбані та встановлені три нових унітази, стільці, радіатори, постільна білизна та

рушники, двері пластикові, вогнегасник, канцтовари,  всього на суму – 55,6 тис. грн... 

 

В  ДНЗ №4 «Малятко»:працює 6 груп виховується -123 дітей при нормі 110.

В закладі працює 36 чоловік, із них 21 педпрацівник та 15 – обслуговуючий персонал.

У 2016 році на утримання та розвиток бази дошкільного закладу виділено – 151,5 тис.

грн., із них:

-          на заміну міжкімнатних дверей на суму – 73,7 тис. грн..;

-          для покупки та встановлення кованих навісів над вхідними дверима на суму - 22,0 тис. грн

-          придбання пральної машини на суму - 10,0 тис. грн.;

-           придбання ноутбука на суму - 8,0 тис. грн.;

-     придбання мотокоси, столів, кухонної мийки, дошки для підлоги, килим,  канцтоварів

             на суму - 37,8 тис. грн..

 

В  ДНЗ №5 «Світлячок»:функціонує 12 груп. Всього виховується  228 дітей.

В закладі працює 65 чоловік, із них 30 педпрацівників та 35 – обслуговуючий персонал

         У 2016 році на утримання та розвиток бази дошкільного закладу виділено - 428,8 тис. грн.,

           Із них:

-  на проведення капітального ремонту будівлі – 358,7 тис. грн..

-  на придбання основних засобів:

-  комп'ютера - 10,0 тис. грн.;

-   шафи жарильна - 13,2 тис. грн.;

-  гладильного пресу - 6,0 тис. грн.).

- придбано мотокосу, стелаж на кухню, кухонні приладдя, канцтовари на суму -40,9 тис. грн..

 

Спорт

Традиційною для міської ради стала  активна підтримка розвитку спорту, пропаганда та популяризація здорового способу життя.

На  виконання  програми розвитку фізичної культури і спорту  рішенням міської ради  в 2016 році було виділено 21 тис.550 грн.

Міська футбольна команда «Дубровиця», до складу якої входить 28 футболістів, представляла місто у всіх районних змаганнях. Наші футболісти стали володарями Кубка району з футболу «Пролісок  - 2016» та зайняли третє місце у чемпіонаті району.

Також вперше на Дубровиччині відбувся офіційний чемпіонат району з пляжного футболу, в якому прийняли участь 16 команд. Змагання проходили на спортивному майданчику, який об лаштованому на міському пляжі.

За сприянням міської ради та спонсорів - ТзОВ «Дубровицький завод будівельних матеріалів» і громадської організація «Дубровицький Молодіжний Альянс», був організований відкритий турнір з пляжного волейболу на першість міста. Учасники змагань були нагороджені кубками та заохочувальними призами.

В 2017 році міська рада планує підтримати участь наших спортсменів і команд в багатьох видах спорту.

Культура

Незважаючи на досить обмежені можливості міського бюджету та необхідністю вирішення інших нагальних потреб міста, знаходимо резерви та спонсорів-меценатів на проведення культурно-масових заходів.

За ініціативи міської ради та сприяння відділу культури і туризму Дубровицької райдержадміністрації6 липня 2016 року  на міському пляжі річки Горинь відбулося загальноміське святкування Івана Купала – традиційного  українського народного свята.

Традиційно 17 липня Дубровиця відзначає День міста. Яскравою подією напередодні свята стало відкриття дитячого ігрового майданчика біля будинку Артеменка 24. Подарунок для дітей в присутності багатьох жителів вручив знаний добрими справами меценат Віктор М'ялик.

 На протязі дня  працювали дитячі атракціони, жваво торгували  у парку і на майдані, діяла фотовиставка,  проводились спортивні змагання. Для діток  організували цікаві ігри з казковими і кіногероями, розваги з мильними бульбашками. Пройшла традиційна творча зустріч з видатними земляками, «Караоке на майдані», виступ гурту «Козаки», козацький куліш смакували дорослі й діти, закінчилося свято дискотекою. Завдяки спонсорам свята, серед яких жителі міста, громадська організація «Дубровицький Молодіжний Альянс», народний депутат  України Василь Яніцький, його вдалось зробити масштабним та цікавим.

Цьогоріч Україна відзначала 25 річницю своєї незалежності.  В цей день за сприянням міської ради відбувся конкурс малюнку на асфальті на тему «Народжені вільними», що проводився в кількох вікових номінаціях. Працювали безкоштовні атракціони, спонсором яких виступила міська рада та компанія «Inter Beton». Представники останньої провели  вікторину для малят, де  було розіграно   багато  призів.  

Подарунком у день свята для дітей, які проживають на вулиці Гагаріна було відкриття   дитячого ігрового майданчика виготовленого та встановленого  комунальним підприємство «Будинкоуправління».

Вже стало традицією, що в місті 19 грудня – відбувається загально-міське свято відкриття новорічної ялинки. У цей день у ролі Чудотворця витупив меценат Віктор М'ялик, який передав для дубровицьких малюків близько двох тисяч подарунків. Від компанії «Inter Beton» та народного депутата України Василя Яніцького гостинці отримала малеча з малозабезпечених та багатодітних сімей, сироти та діти інваліди, діти учасників. Міська рада відзначила подарунками роботи дітей, які прийняли участь в акції « Прикрась новорічну ялинку». Маленькі дубровичани крім вражень отримали від міської ради солодкі гостинці.

Вперше за багато років до дня пам’яті Чорнобиля було організовано круглий стіл для обговорення насущних питань ліквідаторів аварії на ЧАЕС. Кожному з ліквідаторів, які відвідали даний захід були вручені пам’ятні подарунки.

Не забуваємо і про ветеранів Другої світової війни. 9 травня з нагоди свята відвідали ветеранів за місцем проживання, привітали їх з святом та вручили продуктові пакети.

 До  Дня захисника України районною адміністрацією та міською радою проведено  круглий стіл за участю ветеранів Другої світової, афганської війни та учасниками АТО. З нагоди свята  ветерани нагороджені Почесними Грамотами та грошовими винагородами. Також грошову допомогу від благодійника Віктора М’ялика отримали інваліди та учасники АТО.

Кожна проста людина прагне бачити мирне небо, тому ми вболіваємо за сьогодення наших солдат і допомагаємо армії. Міською радою було оголошено збір допомоги нашим воїнам-землякам, які беруть безпосередню участь в антитерористичній операції. Багато наших дубровичан активно відгукнулися на цей заклик. Це насамперед працівники міської ради, КП готель «Дружба», КЗОЗ Дубровицька центральна районна лікарня, жителі міста, а також підприємці Гладкий Г.Г., Гумен В.В., Кондрашина Н.М., Яцьковець І.В., Яцьковець О.О. Зібрана допомога була передана учаснику АТО, голові ГО «Захист прав та інтересів учасників АТО» Шкільнюку Миколі Івановичу, який доставив її до місця призначення.

Відрадно констатувати, що у рамках місячника «За чисте довкілля»,  до акції долучилися  працівники, депутати та члени виконкому міської ради, а також активна молодь – представники ГО «Дубровицькийм молодіжний альянс». Дружною компанією вичистили територію пляжу, викорчували зарослі,  прибрали територію прилеглу до навісного містка через старе русло річки Горинь .

Сьогодні я хочу подякувати депутатам міської ради, приватним  підприємцям, всім вам  за організацію і участь в проведенні організаційно-масових заходів, за те що вкладаєте  частинку душі і серця в  благоустрій, розбудову та культурний розвиток  рідного міста.

Шановні Дубровичани!

Підбиваючи підсумки роботи за минулий рік зазначу, що зроблено не мало, але потребно зробити значно більше. Кожен з нас хоче бачити Дубровицю гарною, комфортною і затишною а його громадян – щасливими й забезпеченими.

І лише шляхом об’єднання  ідеєю розвитку міста ми зможемо змінити на краще наше сьогодення. Вірю, що саме так і станеться! Дякую всім дубровичанам за повсякденну працю та посильний внесок у розвиток і добробут. Дякую  тим, хто не тільки на словах, а й конкретними справами розбудовує та прикрашає свій будинок, свій двір, вулицю, наше місто, а загалом - державу.  Впевнений, що і в майбутньому дубровичани будуть такими ж непохитними і послідовними у своїх добрих справах на користь громади. Наші громадські активісти – яскравий приклад безкорисного служіння задля кращого майбутнього підростаючого покоління.

Щиро бажаю, щоб всі позитивні здобутки і набутий досвід ми продовжили та примножували щорічно. Міцного всім здоров’я, миру, наполегливості, завзяття й сил в цій нелегкій, але такій потрібній справі. Вдячний за довіру, розуміння і співпрацю!